Handelsbetingelser

Vi anbefaler du læser vores handelsbetingelser inden du handler hos Hunique. Ud over vores handelsbetingelser, gælder købelovens regler for køb hos forretninger. 

Generelle oplysninger

LifeLiving
Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 27578632
Bakkevænget 42, 8700 Horsens
mail@hunique.dk
Tlf. 30 39 43 53

Betaling

Hunique modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard samt MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Hunique bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Et alternativ er, at vælge at benytte delebetaling med Viabill.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

 

Levering

Hunique leverer på alle hverdage.

Vi leverer med GLS og Postnord.

Bor du I Horsens kan du få leveret til 25 kr - gratis ved køb over 699 kr.

Ordre fra 699 kr = gratis levering til pakkeshop.

Ordre under 699 kr = 49 kr til pakkeshop.

Hjemmelevering = 79 kr. 

Levering er ikke inkluderet i priserne i webshoppen, men beregnes ved tjek ud, og vil fremgå af ordreoversigten inden betaling.

Hunique gør opmærksom på følgende:


Farver kan snyde, og være svære at gengive helt korrekt på en skærm. 
Du skal være minimum 18 år for, at handle på Hunique. 
 

Fragtpriserne er gældende i Danmark.

Lagervarer leveres indenfor 2-3 dage.

Varer fra fjernlager vil normalvis være indenfor 3-5 dage medmindre andet er angivet.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, når du handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 

Reklamationer skal ske indenfor rimelig tid, efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.


VIGTIGT:

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til nærmeste pakkeshop til:

Hunique
Nørre Snede vej 9
8700 Horsens. 

Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lena - mail@hunique.dk eller på tlf 30394353. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Fortrydelsesret

Når du som forbruger køber varer på internettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Vi har valgt at forlænge din lovbestemte fortrydelsesret til 30 dage. Dette indebærer, at du har ret til at fortryde et køb inden for 30 dage (i stedet for 14 dage).

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

 

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@hunique.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du
ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 45 - 78 kr. 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Der er ligeledes ingen fortrydelsesret ved varer, som er blevet personaliseret med navn, billeder eller anden tekst.


Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Download fortydelsesformular eller udfylde formularen her.

Udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.


Til: 
Hunique - nærmeste pakkeshop
Nørre Snedevej 9
8700 Horsens
E-mail: mail@hunique.dk

Hunique er en del af Lifeliving (CVR. 27578632)

Du, som kunde, har krav på at få dine penge tilbage, når du fortryder et køb. Du skal dog selv betale for at sende varen retur til os.

 

Afprøvning af varen samt emballage:

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
 

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Hunique og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på hunique.dk er LifeLiving. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse). 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27-04-2022